Veelgestelde vragen

  • Is er een draadloos netwerk beschikbaar in het park?

    Bij de horeca-aangelegenheden en de ingangen van het Openluchtmuseum kan er verbinding gemaakt worden met het draadloze netwerk ‘FREE BOKRIJK’. Surfen via dit netwerk is gratis.

  • Hoeveel tijd heb je nodig om het Bruegelparcours af te leggen?

    Je hebt +/- een halve dag nodig.Het Bruegelparcours is een uitgestippelde route in één richting van ongeveer 4 km, zo hoef je elkaar niet nodeloos te kruisen. De route is ook toegankelijk voor personen met een beperking en wandelwagens.

  • Mogen mijn kinderen fietsen in het Openluchtmuseum?

    Algemeen mag er niet gefietst worden in het museum, maar voor kinderen onder 1m20 maken we graag een uitzondering. Zij mogen onder toezicht van een volwassene met een kinderfiets of step in het museum rondrijden.

  • Mag je met je hond de expo bezoeken?

    Je trouwe viervoeter mag gratis het Openluchtmuseum en het park bezoeken, maar enkel aan de leiband.

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er in het park?

    Het Infocenter: Bancontact, Visa, Mastercard, Maestro, Sodexo cultuurcheques (enkel de papieren versie), Accor cheques (enkel de papieren versie) en contant.

    Sint-Gummarus: Bancontact, Maestro, Visa en contant.

    In den Dolfijn: Bancontact, Maestro en Visa en contant.

    Bistro Koetshuis: Bancontact, Mastercard en contant.

    Atelierschuren: Bancontact en contant

  • Tijdens mijn bezoek ben ik een voorwerp verloren, waar kan ik hiervoor terecht?

    Verloren voorwerpen worden verzameld bij de Domeinpolitie. Deze bevindt zich aan de achterzijde van het Infocenter Bokrijk (Parking 1).
    Je kan deze elke dag komen ophalen tussen 10.00 u en 18.00 u.
    Je kan de Domeinpolitie bereiken via het nummer +32 11 265 320.

  • Moet ik extra betalen voor de expositie van Breugel?

    Neen, deze prijs zit inbegrepen in uw toegangsticket voor het Openluchtmuseum.

  • De Bruegelgame werkt niet, wat nu?

    De Bruegelgame werd ontwikkeld zodat je deze in weer en wind kan spelen. Jammer genoeg kunnen technische problemen steeds de kop op steken, waardoor het spelen van de game tijdelijk niet mogelijk is. Dit vinden wij natuurlijk ook heel vervelend en we streven er naar om de game, in dat geval, zo snel mogelijk terug ‘up and running’ te krijgen.

    Uiteraard kan je in het Openluchtmuseum steeds terecht voor tal van andere activiteiten. Benieuwd naar de agenda van de dag van jouw bezoek, kijk dan hier. Aangekochte tickets kunnen jammer genoeg niet geruild of terugbetaald worden.

  • Moet ik een ticket vooraf kopen voor ‘De wereld van Bruegel’?

    Wil je een bezoek brengen aan het Openluchtmuseum, dan is je ticket vooraf reserveren verplicht. Dit doe je via deze link.

  • Zijn er speciale maatregelen om een veilig bezoek te garanderen?

    In Bokrijk blijft veiligheid een topprioriteit! Zo vragen we je ticket vooraf te reserveren en is het Bruegelparcours opgevat als een uitgestippelde tentoonstellingsroute in één richting. Zo hoef je elkaar niet nodeloos te kruisen. Ook zijn er op talrijke plekken in het museum waar onze gastheren en -vrouwen alles in goede banen leiden en de touchscreen regelmatig reinigen.